Elüsse-e a vezető nélküli autónk a gyalogost, ha ezzel megmenti az életünket?
Hogy néz ki az eredetileg elszabadult villamosról szóló példa a vezető nélküli autókra átfogalmazva? Részlet Hannah Fry matematikus Emberek és gépek című könyvéből.
Hogy néz ki az eredetileg elszabadult villamosról szóló példa a vezető nélküli autókra átfogalmazva? Részlet Hannah Fry matematikus Emberek és gépek című könyvéből.
Küszöbön az 5G korszak, amely sokban megváltoztathatja majd az életünket. A Samsung egy rövid kis videóval demonstrált néhány lehetőséget.
A Washingtoni Egyetem kutatói egy ijesztő hackelést demonstráltak, amelyet igen könnyű végrehajtani, viszont súlyos balesetekhez vezethet.
Az autókban már csak azért van sofőr, hogy szükség esetén átvegye az irányítást.
Míg nálunk lassan múló emlék a leginnovatívabb személyszállító cég jelenléte, az Egyesült Államokban tovább bizonyítja, mennyire nyitott a technológia újdonságai iránt.
Vezető nélküli gépkocsiflottát tervez felállítani a német államvasutak. A Deutsche Bahn személyszállításra használná a járműveket – számolt be csütörtökön a hírportál.
Ha alig lesz baleset, megzuhannak a díjak.
Pontosan az ellenkező eredményt hozzák azok a vezető nélküli járművek, amelyeket elsősorban azért fejlesztettek ki, hogy csökkenjen a közúti balesetek száma: kétszer olyan magas náluk az ütközési arány, mint az emberek vezette kocsiknál.
A svédek szerint az önvezető autók legfontosabb eleme az ember, akinek minden kényelmet meg kell adni.
Az önvezető autókról szóló hírek szinte mindig magukról a járművekről szólnak, kevés szó esik a fedélzeten lévő emberekről. Pedig érdemes arról is beszélni: mit fogunk csinálni, amíg az autó helyettünk is vezet?
Az önjáró autó 39 km/h-val közlekedett, a megengedett sebesség 56 km/h volt, mögötte feltorlódott a forgalom.
Egy különleges videón egy vezető nélküli autó szemével láthatjuk a brit fővárost.
Egy 180 évvel ezelőtt született, ma is hatályban törvény akadályozza a vezető nélküli autók tesztelését az Egyesült Királyságban.
Növekedhet az utazási betegséggel küszködők száma az önvezető autók miatt – állapították meg a Michigani Egyetem Közlekedéskutató Intézetének munkatársai.
Nyilvánosságra hozta a Google a vezető nélküli autótechnológia okozta balesetek számát.
Minden eddiginél pontosabb térképet csinál a világ útjairól a Nokia. A Google népszerű térképeinél sokkal részletesebb adatok nem csak az autóvezetőknek lesznek hasznosak, hanem a vezetők nélküli autóknak is.
Vezető nélküli autókat kezdenek nyilvánosan tesztelni négy brit városban, Milton Keynesben, Bristolban, Greenwichben és Coventryben. A hivatalos próbaüzem szerdán indult, miközben a kormányzat olyan új szabályzást tervez, amely lehetővé tenné a technológia széles körben való alkalmazását.
Brit mérnökök már eddig is kísérleteztek önjáró autókkal, de a jogi és biztosítási aggályok miatt csak magánutakon, ám most megnyílik a lehetőség a közúti tesztelésre is.
Új fejezet nyílhat a saját magát vezető autók történetében: a Google más gyártók autóinak módosítgatása helyett saját járműt készít. A prototípust már megvan, még nyáron százat le is gyártanak belőle.
Ötödik alkalommal rendezték meg a RobonAUT versenyt.